Päätös hyvinvointialueen UTV-ohjelmasta siirtyi eteenpäin

• 26.9.2023 klo 18.29 (Muokattu: 26.9.2023 klo 18.30)

Etelä-Pohjanmaan aluehallitus kävi tiistain 26.9. kokouksessaan laajan keskustelun hyvinvointialueen uudistus-, tuottavuus- ja vaikuttavuusohjelmasta (UTV). Aluehallitus päätti siirtää UTV-ohjelman käsittelyä eteenpäin.

Ensi viikon maanantaille 2.10. sovittu aluevaltuuston kokous peruuntuu, ja sen sijasta valtuustolle järjestetään aiheesta aamukoulu.

Aluehallitus kokoontuu ylimääräiseen kokoukseen 3.10. ja tekee asiasta esityksen aluevaltuustolle, joka käsittelee ohjelmaa niin ikään ylimääräisessä kokouksessaan 9.10.

Aluehallitus nimesi neuvotteluryhmän jatkamaan Kuusiolinna-neuvotteluita. Jatkoneuvotteluihin osallistuvat: aluevaltuuston puheenjohtaja Paula Risikko, aluehallituksen puheenjohtaja Lasse Hautala sekä hyvinvointialueen viranhaltijoista toimialue- ja professiojohtajat.

Aluehallitus kävi keskustelun välinehuollon keskittämisen tilannekatsauksesta ja merkitsi asian tiedoksi.

Aluehallitus hyväksyi hyvinvointialueen ja Lapuan kaupungin välisen kulttuuripalveluja koskevan sopimuksen. Kyse on laajempaan yhteistyökokonaisuuteen kuuluvasta yhdyspintasopimuksesta, jossa linjataan toiminnan yleisiä periaatteita. Hyvinvointialue ja kunnat vastaavat yhdessä asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistämisestä. Yhteistyö kulttuuripalvelujen saavutettavuudessa on yksi osa tätä työtä.

Lisäksi aluehallitus käsitteli useita henkilöstön virkamuutoksia.