Ota käyttöösi kätevä e-lasku

• 8.5.2024 klo 15.04

Osa hyvinvointialueen palveluista on asiakkaille maksuttomia, osasta peritään asiakasmaksu.

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella laaditaan yli 50 000 laskua kuussa.

Helpoin tapa vastaanottaa hyvinvointialueen laskuja on tehdä e-laskutilaus. Näin laskut saapuvat varmasti ja tietoturvallisesti perille omaan verkkopankkiin, jossa ne on kätevä maksaa.

E-laskutilaus tehdään omassa verkkopankissa

E-laskutilaus tehdään omassa verkkopankissa suomalaista henkilötunnusta käyttäen. E-laskutilauksen voi tehdä, vaikka vielä ei olisikaan saanut hyvinvointialueelta yhtään laskua.

Tarkempia ohjeita e-laskutilauksen tekemiseen saa oman pankin verkkosivuilta tai palvelunumeroista.

Suoramaksusopimus oman pankin konttorissa

Mikäli sinulla ei ole käytössäsi verkkopankkia, voit tehdä oman pankkisi konttorissa suoramaksusopimuksen. Tällöin pankki veloittaa automaattisesti laskun summan tililtäsi laskun eräpäivänä.

Huomioitavaa OmaPostin ja Kivran käyttäjille

Jos olet ottanut käyttöön OmaPosti- tai Kivra-palvelun, huomioithan, että hyvinvointialueen paperilaskut siirtyvät automaattisesti kyseiseen palveluun. Tällöin ne eivät tule paperilaskuina postitse kotiin.

Mikäli edelleen haluat hyvinvointialueen laskut toimitettuna postitse, tulee OmaPosti- ja Kivra-palvelun laskuttajakohtaisista asetuksista valita hyvinvointialueen laskujen saapuminen paperipostina.

Mikäli sinulla on OmaPosti- tai Kivra-palvelu, mutta haluaisit hyvinvointialueen laskut mieluummin e-laskuna suoraan verkkopankkiisi, tee e-laskutilaus. E-lasku on hyvinvointialueen ensisijainen laskutustapa. Tällöin laskut saapuvat suoraan verkkopankkiin. Omapostia ja Kivraa voi halutessaan edelleen käyttää muihin tarkoituksiin.

Ota yhteyttä, mikäli laskunmaksu herättää kysymyksiä

Mikäli asiakas ei maksa laskua, hyvinvointialueen perintätoimisto Revire Perintä Oy lähettää maksumuistutuksen.

Mikäli sinulla on kysymyksiä laskutusasioista, voit ottaa yhteyttä puhelimitse numeroon 06 415 4108. Numerossa on käytössä takaisinsoittopalvelu.