Ajanvaraus Omaolo.fi -palvelusta fysioterapeutin suoravastaanotolle

• 28.9.2023 klo 13.15

Omaolo on kansallinen digipalvelu, joka auttaa arvioimaan hoidon tai palvelun tarvetta.  Omaolo.fi:ssä voi tehdä oirearvion useisiin sairauksiin tai kiputiloihin liittyen. Nyt Seinäjoen alueella asuvalla, olkapään kivusta tai vammasta kärsivällä asiakkaalla on suora ajanvarausmahdollisuus Omaolo.fi:stä fysioterapeutin suoravastaanotolle, mikäli Omaolon hoitosuositus suosittelee ammattilaisen arviota. Kokeiluvaiheessa ajanvarausmahdollisuus koskee vain Seinäjoen aluetta.

Ajan varanneiden asiakkaiden oirearviot ohjautuvat digifysioterapeuteille. Digifysioterapeutit käsittelevät oirearvioita arkisin virka-aikana (ma-to klo 8-15:30 ja pe 8-15) ja vievät esitiedot potilastietojärjestelmään, josta ne ovat saatavilla vastaanotolla. Digifysioterapeutit vastaavat myös Omaolon kautta ajanvarauksien yhteydessä lähetettyihin Omaolo-viesteihin.

Asiakkaan on mahdollista peruuttaa aika 24h ennen vastaanottoaikaa Omaolo-palvelun kautta. Mikäli ajanvaraus on tarpeen perua, kun aikaa vastaanoton alkuun on alle 24h, ohjataan Omaolossa asiakkaita perumaan aika Omaoloviestillä. Mikäli asiakas peruu Omaolon kautta varaamansa ajan muuta kautta kuin Omaolossa (esim. soittamalla) on tärkeä tietää, että ajanvaraus jää näkyviin Omaoloon ja poistuu sieltä vasta kun aika siirtyy historiaan.