Palveluseteli

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella on käytössä palvelusetelitoiminnassaan sähköinen verkkopalvelu, PSOP-palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmä (Parasta Palvelua, linkki avautuu uuteen välilehteen).

PSOP-järjestelmää käytetään palvelusetelituottajaksi hakeutumiseen, palvelusetelien ja ostopalvelutilausten luomiseen, palvelujen käyttämiseen ja annetuista palveluista tehtävään tilitykseen yksityisille palveluntuottajille. Järjestelmä tukee palvelujärjestelmän laadun seurantaa.

Palvelusetelituottajaksi hakeutuminen

Haku palvelusetelituottajaksi tapahtuu sähköisesti osto- ja palvelusetelijärjestelmä PSOP:ssa. Hakeutuminen on mahdollista ympäri vuoden. Ennen hakeutumista palveluntuottajan tulee tutustua palvelusetelisääntökirjan yleiseen osaan sekä palvelukohtaiseen osaan.

Palvelusetelituottajaksi hyväksyminen edellyttää kaikkien vaadittavien lakisääteisten ja palvelukohtaisten liitteiden toimittamista hakemuksen mukana sähköisessä muodossa. Tarvittavat liitteet voi tarkistaa yleisestä sekä palvelukohtaisesta sääntökirjasta.

Palvelusetelitoimintaan liittyviä yleisiä kysymyksiä hakeutumisprosessista tai palveluseteleistä voi lähettää osoitteeseen palveluseteli@hyvaep.fi. Sähköpostiin ei saa lähettää mitään asiakas- tai potilastietoa koskevaa sisältöä.

Myönnettyihin palveluseteleihin liittyvissä kysymyksissä tulee olla yhteydessä palvelusetelin myöntäjään.

Tältä sivulta löytyvät ohjeet palvelusetelituottajaksi hakeutumiseen sekä yleisiä psop-järjestelmän käyttöohjeita.

Peruukkipalvelun palvelusetelituottajaksi hakeudutaan välittämällä hakemus sähköpostitse palveluseteli@hyvaep.fi. Hakemuksessa tulee olla sääntökirjassa vaaditut liitteet ja viite: Hakemus peruukkipalveluntuottajaksi.

Palvelusetelien sääntökirjat

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella käytössä olevat palvelusetelien sääntökirjat ja liitteet sisältävät palveluiden tuottamiseen vaadittavat kriteerit.

Ohjeita ja tuki palvelusetelituottajille

Olemme laatineet ohjeet palvelusetelituottajaksi hakeutumiseen ja osto- ja palvelusetelijärjestelmä PSOP:n käyttöön. Järjestämme palvelusetelituottajille etäyhteyden välityksellä tukitunteja PSOP-järjestelmän toiminnasta ja käytöstä.

Järjestämme PSOP-järjestelmän tukitunteja palvelustelituottajille etäyhteydellä.

Tunnin aikana voitte esittää kysymyksiä PSOP-järjestelmän toiminnasta ja käytöstä, esimerkiksi hakeutumisesta tai käyntikirjauksista.

Seuraava kyselytunti ma 12.2 klo 13.30-14.30

Joupin neuvola

Hallituskatu 20

Kirjalliset hoitopalautteet ja muut liitteet turvasähköpostilla

Palveluntuottaja voi lähettää palautteen omalla turvasähköpostiohjelmalla tai käyttämällä hyvinvointialueen turvasähköpostipalvelua. Hyvinvointialueen turvasähköpostipalvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä. Pääset rekisteröitymään klikkaamalla tätä linkkiä ja lisäämällä sähköpostiosoitteesi.Rekisteröitymisessä sinulle lähetetään sähköpostiosoitteeseen viesti, joka sisältää henkilökohtaisen linkin, jolla tunnistaudut palveluun. Linkki on voimassa 10 päivää.

Lähetä turvasähköpostin liitteenä asiakasta koskevat kirjalliset hoitopalautteet ja mahdolliset muut liitteet salattuna turvapostina.

Lääkinnällisen kuntoutuksen asiakkaista osoitteeseen:  psop.kuntoutus@hyvaep.fi.

Ikäpalveluiden asiakkaista osoitteeseen: khraportit@hyvaep.fi.

Eri asiakkaiden palautteet on oltava toisistaan erillisinä tiedostoina ja yhtä asiakasta koskeva monisivuinen palaute yhdessä tiedostossa. Jos siis skannaat asiakkaiden palautteita, huomioi että liität ne sähköpostiin erillisinä tiedostoina. Voit silti lähettää yhtä aikaa samassa sähköpostissa useamman asiakkaan palautteet.