Neuvolapalvelut kartoittaa asiakkaiden kokemuksia puhelinneuvonnasta ja digitaalisista palveluista

  • Tiedote
  • 29.8.2025 klo 10.28 (Muokattu: 1.9.2025 klo 08.00)

Neuvolapalvelut kartoittaa verkkokyselyn avulla asiakkaidensa kokemuksia keskitetystä neuvontapalvelusta sekä digitaalisista palveluista. Kysely on avoinna 1.–14.9.

Neuvolan keskitetty neuvontapalvelu otettiin käyttöön syksyllä 2024. Keskitettyyn neuvontapalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse tai neuvolan chat-palvelun kautta. OmaEP digipalvelussa voi tällä hetkellä varata aikoja seuraaviin neuvolapalveluihin: äitiysneuvolan ensikontakti, terveydenhoitajan tekemät 1-6-vuotiaiden määräaikaistarkastukset, ehkäisyn aloitus tai suunnittelu, ehkäisyn kontrolli, ehkäisyn nouto ja seksuaalineuvonta. Digitaaliset palvelut laajenevat koko ajan.

Kyselyssä asiakkaiden kokemusten lisäksi toivotaan myös näkemyksiä, miten palveluita tulisi kehittää. Vastauksia hyödynnetään keskitetyn neuvontapalvelun ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Kyselyyn vastataan nimettömänä, eikä vastauksia voida yhdistää yksittäisiin vastaajiin. Kaikki tiedot käsitellään luottamuksellisesti. Kyselyyn vastaaminen vie noin 5 minuuttia.