Anna palautetta
Palautetta keräämällä haluamme kehittää hyvinvointialueemme tarjoamaa hoitoa ja palvelua entistä paremmaksi ja turvallisemmaksi.
Anna palautetta
Voit koska tahansa antaa meille palautetta. Saamamme palaute on arvokasta ja käytämme sitä toimintamme laadulliseen seuraamiseen ja kehittämiseen.
Palautetta voit antaa itsesi tai läheisesi saamasta hoidosta, palvelusta tai muusta toimintaamme liittyvästä asiasta. Ilmoita palautteessasi yksikkö, jossa hoito tai palvelu on annettu. Voit aina antaa palautteesi nimettömänä. Jos haluat, että otamme sinuun yhteyttä, jätä yhteystietosi palautelomakkeelle.
Käsittelemme palautteet luottamuksellisesti ja pyrimme vastaamaan niihin mahdollisimman pian. Ethän kirjoita antamasi palautteen yhteyteen henkilötunnuksia, terveystietojasi tai muita salassa pidettäviä tietoja.
Kiitos palautteestasi! Vaikuttavimmat palvelut voimme tehdä yhdessä.
Asiakkaan ja potilaan oikeudet määritellään laissa
Asiakkaana ja potilaana sinulla on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun.
Lue lisää: Potilaan ja asiakkaan oikeudet ja Muistutukset sosiaali- ja terveydenhuollossa
Asiakkaan, potilaan tai läheisen ilmoitus vaaratilanteesta
Tee ilmoitus vaaratilanteesta tästä linkistä (linkki aukeaa uuteen ikkunaan).
Ilmoittamalla vaaratilanteesta olet mukana parantamassa turvallisuutta.
Vaaratilanne on tapahtuma, joka vaarantaa asiakkaan tai potilaan turvallisuuden ja voi aiheuttaa tai aiheuttaa asiakkaalle tai potilaalle haittaa. Vaaratilanteita voivat olla esim. hoitoon liittyvät infektiot, väärä tai viivästynyt diagnoosi, hoidon/hoivan tai palvelun järjestelyihin, lääkitykseen tai lääkinnällisten laitteiden toimintaan liittyvät epäselvyydet.
Ilmoita meille, jos havaitset hoidossa, hoivassa tai palvelussa puutteita tai vaaratilanteita. Ota asia puheeksi henkilökunnan kanssa heti tai tee tapahtumasta vaaratilanneilmoitus. Ilmoituksen käsittelee ilmoitusta koskevan yksikön asiakas- tai potilasturvallisuudesta vastaava henkilö.
Ohjeita palautteen antamiseen
- kirjaa tapahtumapaikaksi hoito- tai palveluyksikkö, jonka toimintaan ilmoitus liittyy
- palautteen voi antaa nimettömänä tai omilla yhteystiedoilla
- palautteeseen ei saa laittaa henkilötunnusta tai luottamuksellista tietoa omasta tai toisen hoidosta tai palvelusta
- tietosuojasyistä emme vastaa henkilökohtaista hoitoa tai palvelua koskeviin kysymyksiin palautejärjestelmän kautta
- varattua aikaa ei voi perua palautelomakkeella
- palautejärjestelmän kautta ei voi varata aikoja tutkimuksiin, hoitoihin tai palveluihin
Mikäli havaitsemasi asia aiheuttaa vakavan riskin asiakas- tai potilasturvallisuudelle, tulee asiasta ilmoittaa mahdollisimman pian työntekijän/yksikön esihenkilöille ja hyvinvointialueen ohjaus- ja valvontapalveluihin.
Ohjaus- ja valvontapalvelut – Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue (hyvaep.fi)
Tätä palvelua on kehitetty Hyvinvoiva Etelä-Pohjanmaan-hankkeessa
