Asiakasraati

Hyvinvointialueen asiakasraati aloittaa toimintansa syksyllä 2025

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueelle haetaan jäseniä neljään asiakasraatiin, joiden tehtävänä on tuoda hyvinvointialueen toimintaan asiakaslähtöisyyttä ja asiakkaiden näkemyksiä, kokemuksia ja odotuksia palveluista. Ne tuottavat uusia ideoita siitä, miten palveluita voitaisiin järjestää käyttäjäystävällisemmin.

Raadit:

  1. Lasten, nuorten ja perheiden asiakasraati
  2. Työikäisten asiakasraati
  3. Ikäihmisten asiakasraati
  4. Vammaisten asiakasraati

Hakuprosessi

Asiakasraatien jäsenet valitaan avoimella haulla. Valinnassa huomioidaan, että Etelä-Pohjanmaan alue ja väestö ovat tasapuolisesti edustettuina. Toivomme, että henkilöitä, joilla on erilaisia taustoja ja näkökulmia.

Täytä sähköinen hakemus tästä Webropol-linkistä tai lähetä hakemus postitse osoitteella: Kirjaamo, Asiakasraati,  Hanneksenrinne 7, 60220 Seinäjoki

Asiakasraadin toiminta

Asiakasraadin ensimmäinen kokoontuminen on syyskuussa 2025. Raadit kokoontuvat 2–4 kertaa vuodessa joko kasvokkain tai Teams-etäyhteyden välityksellä. Raadit työskentelevät neljän vuoden ajan.

Asiakasraadin muistiot, julkilausumat ja kannanotot viedään tiedoksi hyvinvointialueen johtoryhmille. Muistio julkaistaan myös hyvinvointialueen verkkosivuilla.

Asiakasraati ei ole hyvinvointialueen virallinen vaikuttamistoimielin, vaan perustuu vapaaehtoisuuteen. Raatilaisille ei makseta kokoontumisista palkkioita vaan matkakulukorvaus.

Lisätietoja:
Aila Mäki-Rajala
asiakkuuspäällikkö
aila.maki-rajala@hyvaep.fi
puh. 050 474 4159

 

 

 

Löysitkö etsimäsi?
Kyllä
Ei
Kaipaan lisätietoa